Zwroty, odstąpienie od umowy i reklamacje w sklepie GEBE

Regulamin zwrotów, odstąpienia od umowy oraz reklamacji w sklepie GEBE


§ 1 PRAWO ZWROTU I ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Kupujący uprzywilejowany (konsument) ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego GEBE, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia: a. otrzymania towaru przez Kupującego uprzywilejowanego lub osobę przez niego wskazaną, b. otrzymania ostatniego elementu dostawy w przypadku umowy obejmującej wiele rzeczy dostarczanych osobno.

  2. Kupujący ma również prawo do odstąpienia od umowy przed nadaniem towaru, o ile nie został on jeszcze wysłany z magazynu. W tym celu należy niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem formularza online lub poczty elektronicznej.

  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący musi złożyć jednoznaczne oświadczenie poprzez dedykowany formularz online dostępny pod adresem: ZWROTY.

  4. Towar należy odesłać w stanie niezmienionym, kompletnym, w oryginalnym opakowaniu, wraz z dokumentacją, w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia przez Sprzedawcę.

  5. Koszty odesłania towaru do Sprzedawcy w przypadku odstąpienia od umowy ponosi Kupujący, z wyjątkiem przypadków, gdy Sprzedawca wyraźnie poinformował o pokryciu tych kosztów.

  6. Kupujący odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

  7. Sklep GEBE oferuje dodatkowo możliwość zwrotu w terminie do 30 dni od dnia dostawy. W przypadku zwrotu po 14, a przed 30 dniem, zwrot środków następuje w formie vouchera ważnego 6 miesięcy.

  8. Kupującemu uprzywilejowanemu przysługuje zwrot wszystkich otrzymanych środków, w tym kosztów dostawy (z wyłączeniem kosztów dodatkowych wynikających z wybranego sposobu dostawy).

  9. Zwrot następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.

  10. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

  11. Zwrot płatności dokonywany jest tą samą metodą, którą dokonano płatności, chyba że uzgodniono inaczej.

  12. W przypadku transakcji kartą płatniczą, zwrot środków dokonywany jest na rachunek przypisany do tej karty.

  13. Jeżeli towar nie może zostać odesłany pocztą, informacja o szacowanym koszcie zostanie przekazana Kupującemu.

  14. W przypadku zakupów dokonywanych przez przedsiębiorców (zakup na fakturę z NIP), prawo do odstąpienia nie przysługuje.


§ 2 WYJĄTKI OD PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in.:

  1. Towary przygotowywane na specjalne zamówienie;

  2. Towary ulegające szybkiemu zepsuciu;

  3. Produkty w zapieczętowanych opakowaniach po ich otwarciu;

  4. Produkty połączone nierozłącznie z innymi rzeczami;

  5. Nagrania audio/wideo, oprogramowanie, czasopisma i prasa.


§ 3 POSTANOWIENIA OGÓLNE REKLAMACJI

  1. Niniejszy regulamin określa także zasady składania i rozpatrywania reklamacji.

  2. Administratorem sklepu jest:
    GEBE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
    ul. Warszawska 40/2A, 40-010 Katowice
    NIP: 5273087422, REGON: 527074690, KRS: 0001071958


§ 4 SPOSÓB ZGŁASZANIA REKLAMACJI

  1. Reklamacje przyjmowane są wyłącznie online poprzez formularz pod adresem: REKLAMACJE.

  2. Formularz musi zawierać: dane klienta, numer zamówienia, datę zakupu, opis wady, żądanie, dokumentację (np. zdjęcia).

  3. Reklamacje zgłaszane telefonicznie, listownie, mailowo nie będą rozpatrywane.


§ 5 TERMIN ROZPATRZENIA REKLAMACJI

  1. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 30 dni od poprawnego zgłoszenia.

  2. W razie braków formalnych, termin biegnie od dnia ich uzupełnienia.

  3. Informacja o wyniku postępowania przekazywana jest mailowo lub przez platformę Complaio.


§ 6 REALIZACJA REKLAMACJI

  1. W przypadku uznania reklamacji, sklep:

    • naprawi produkt,

    • wymieni na nowy,

    • obniży cenę,

    • zwróci środki.

  2. Jeśli konieczne będzie odesłanie towaru, klient otrzyma instrukcje.

  3. Koszty przesyłki ponosi sklep tylko w przypadku uzasadnionej reklamacji.


§ 7 OGRANICZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI

  1. Sklep nie odpowiada za:

    • uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem,

    • samodzielne naprawy,

    • czynniki zewnętrzne (wilgoć, ogień, uszkodzenia mechaniczne).

  2. Przy zakupach B2B (faktura z NIP) wyłącza się rękojmię zgodnie z art. 558 § 1 k.c., chyba że ustalono inaczej.


§ 8 POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

Kupujący może skorzystać z platformy ODR:
https://ec.europa.eu/consumers/odr


§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia publikacji.

  2. Sprzedawca może wprowadzać zmiany regulaminu. Obowiązująca wersja decyduje o rozpatrywaniu reklamacji i zwrotów.

  3. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.