Zwroty, odstąpienie od umowy i reklamacje w sklepie GEBE

Regulamin zwrotów, odstąpienia od umowy oraz reklamacji w Sklepie GEBE

§ 1. Prawo odstąpienia od umowy i zwrot towaru

  1. Kupujący uprzywilejowany (konsument w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta) ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia:
    a) otrzymania towaru przez Kupującego lub osobę przez niego wskazaną,
    b) otrzymania ostatniego elementu dostawy – w przypadku umowy obejmującej wiele rzeczy dostarczanych osobno.

  2. Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy przed nadaniem towaru, jeżeli nie został on jeszcze wysłany z magazynu, z zastrzeżeniem, że odstąpienie przed wysyłką jest możliwe dopiero po upływie maksymalnego terminu realizacji zamówienia wynoszącego 30 dni roboczych od dnia zawarcia umowy, zgodnie z § 6 pkt 1.4 Regulaminu Sklepu GEBE oraz art. 543¹ Kodeksu cywilnego.

  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący musi złożyć jednoznaczne oświadczenie poprzez dedykowany formularz ZWROTY dostępny w sklepie internetowym.

  4. Towar należy odesłać w stanie niezmienionym, kompletnym, w oryginalnym opakowaniu, wraz z dokumentacją i akcesoriami, w terminie 7 dni od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia przez Sprzedawcę.

  5. Koszty odesłania towaru w przypadku odstąpienia od umowy ponosi Kupujący, z wyjątkiem sytuacji, gdy Sprzedawca wyraźnie poinformował o ich pokryciu.

  6. Kupujący odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

  7. Sklep GEBE oferuje dodatkową możliwość zwrotu w terminie do 30 dni od dnia dostawy. W przypadku zwrotu po upływie 14 dni, a przed 30 dniem – zwrot środków następuje w formie vouchera ważnego 6 miesięcy.

  8. Zwrot płatności obejmuje cenę towaru oraz koszty dostawy (z wyłączeniem kosztów dodatkowych wynikających z wyboru innego sposobu dostawy niż najtańszy standardowy).

  9. Sprzedawca dokonuje zwrotu środków niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu, przy czym może wstrzymać się z dokonaniem zwrotu do chwili otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

  10. Zwrot płatności realizowany jest tym samym sposobem, jakiego użył Kupujący, chyba że strony ustalą inaczej. W przypadku płatności kartą – zwrot następuje na rachunek przypisany do tej karty.

  11. Jeżeli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykły sposób pocztą, Sprzedawca poinformuje Kupującego o szacowanych kosztach zwrotu.

  12. Prawo odstąpienia nie przysługuje Kupującym dokonującym zakupów w ramach działalności gospodarczej(zakup na fakturę z NIP), chyba że odrębne przepisy przewidują inaczej.


§ 2. Wyjątki od prawa odstąpienia

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności w odniesieniu do:

  1. towarów wykonywanych na indywidualne zamówienie;

  2. towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności;

  3. produktów w zapieczętowanych opakowaniach, których otwarcie uniemożliwia ich zwrot ze względów higienicznych;

  4. produktów, które po dostarczeniu zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

  5. nagrań audio, wideo, programów komputerowych, czasopism i prasy dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach po ich otwarciu.


§ 3. Postanowienia ogólne dotyczące reklamacji

  1. Reklamacje towarów zakupionych w Sklepie GEBE składane są i rozpatrywane zgodnie z niniejszym regulaminem oraz obowiązującymi przepisami prawa.

  2. Administratorem Sklepu jest:
    GEBE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
    ul. Warszawska 40/2A, 40-010 Katowice
    NIP: 5273087422, REGON: 527074690, KRS: 0001071958


§ 4. Sposób zgłaszania reklamacji

  1. Reklamacje przyjmowane są wyłącznie online poprzez dedykowany formularz dostępny w zakładce REKLAMACJE.

  2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać: dane Kupującego, numer zamówienia, datę zakupu, opis wady, żądanie oraz dokumentację potwierdzającą (np. zdjęcia).

  3. Reklamacje zgłoszone w inny sposób (telefonicznie, listownie, mailowo) nie będą rozpatrywane.


§ 5. Termin rozpatrzenia reklamacji

  1. Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 30 dni od dnia poprawnego zgłoszenia.

  2. W przypadku braków formalnych, termin liczony jest od dnia ich uzupełnienia.

  3. Informacja o wyniku reklamacji przekazywana jest Kupującemu drogą elektroniczną lub przez platformę Complaio.


§ 6. Realizacja reklamacji

  1. W przypadku uznania reklamacji Sklep GEBE może:
    a) naprawić produkt,
    b) wymienić na nowy,
    c) obniżyć cenę,
    d) zwrócić zapłaconą kwotę.

  2. Jeżeli konieczne będzie odesłanie towaru, Kupujący otrzyma szczegółowe instrukcje.

  3. Koszty przesyłki ponosi Sklep wyłącznie w przypadku uzasadnionej reklamacji.


§ 7. Ograniczenia odpowiedzialności

  1. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za wady i uszkodzenia powstałe na skutek:
    a) niewłaściwego użytkowania,
    b) samodzielnych napraw,
    c) działania czynników zewnętrznych (np. wilgoć, ogień, uszkodzenia mechaniczne).

  2. W przypadku zakupów B2B (faktura z NIP) rękojmia jest wyłączona zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, chyba że strony ustaliły inaczej.


§ 8. Pozasądowe rozwiązywanie sporów

Kupujący może skorzystać z unijnej platformy ODR, dostępnej pod adresem:
https://ec.europa.eu/consumers/odr


§ 9. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin obowiązuje od dnia jego publikacji.

  2. Sprzedawca może wprowadzać zmiany regulaminu – wersja obowiązująca w dniu złożenia reklamacji lub zwrotu jest wiążąca dla danej sprawy.

  3. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.