Gra Khora Rozkwit Imperium (PL) Portal Games

Symbol: 84321
Dostępność: 6 szt.
164.80 206.00 -20%
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
164.8
Do końca promocji pozostało:
Program lojalnościowy dostępny jest tylko dla zalogowanych klientów.
szt.
Zostaw telefon
Wysyłka w ciągu: 3 dni
Cena przesyłki:
0
  • Kurier 0
  • InPost Paczkomat 24/7 0
Więcej o produkcie
Waga
1.974 kg
EAN:
5902560384321

Gra Khora Rozkwit Imperium (PL)

Khora: Rozkwit Imperium to strategiczna gra planszowa, przenosząca graczy do starożytnej Grecji. Stając na czele polis, takich jak Ateny, Sparta czy Milet, będziemy rywalizować o wpływy i dominację w antycznym świecie. Khora jest grą cywilizacyjną, w której będziemy chcieli poprowadzić swoje państwo do rozkwitu. Każdą z dziewięciu rund otwiera jedna karta Wydarzenia, a my musimy zbierać podatki, zdobywać zasoby i rywalizować w wyścigach na torach rozwoju. Khora wprowadza innowacyjną mechanikę, gdzie w każdej turze przyporządkowujemy wyniki kości do dwóch spośród siedmiu dostępnych akcji. Jednocześnie, mimo cywilizacyjnej otoczki, Khora jest grą szybką i dynamiczną. Proste zasady rozgrywki współgrają z szerokim wachlarzem możliwości, a każda z siedmiu dostępnych frakcji posiada mocne i słabe strony, pod które musimy obrać odpowiednią strategię.
    
Zarządzanie imperium
Wszystkie plotki są na wagę złota. Zwłaszcza te informujące o przeciwniku. Czy Sparta zaatakuje? Czy Milet wszedł w kolaborację z Persją? A co z tymi podstępnymi Tebańczykami? Sokrates? Daj mi spokój z Sokratesem! Chcę wiedzieć, ile oddziałów ma nasz wróg! Jakie są jego dochody z handlu i ilu szpiegów ma w moich pałacach. Czujesz ten swąd? To wojna, zbliża się wielkimi krokami i trzeba się do niej przygotować.

Czasami już przy czytaniu instrukcji wiesz, że to będzie dobra gra. Khora jest jednym z takich tytułów. Czytam zasady i myślę: Wow, lubię to!. Kości wpływające na akcje, symultaniczność w wykonywaniu akcji, tory postępu, które ze sobą współpracują, różne żetony do zdobywania To wszystko tworzy niezwykle płynną rozgrywkę.
~ Tom Vasel
    
Przygotowanie
W Khorze każdy z graczy wybiera jedną z siedmiu dostępnych frakcji z jej atutami i słabościami. Kafel frakcji kładzie na swojej planszy Miasta, na której znajdują się trzy tory rozwoju Ekonomii, Kultury i Wojska. Inwestowanie w te tory pozwoli nam awansować na torach znajdujących się na planszy Głównej torze Obywateli, Podatków, Chwały i Żołnierzy. Na końcu przygotowania każdy z graczy, za pomocą otwartego draftingu, dobiera po pięć kart Polityki, które pozwolą wykonywać niespodziewane akcje w trakcie rozgrywki.
    
Wybór akcji
Rozgrywka w Khorze podzielona jest na dziewięć rund, a każdą z nich rozpoczyna zapowiedź innego Wydarzenia, wnoszącego do niej różne modyfikacje. W czasie swojej tury gracz może wykonać dwie (później trzy) z siedmiu dostępnych akcji, oznaczonych numerami 0-6. W tym celu rzuca swoimi dwiema startowymi kośćmi, a ich wyniki przyporządkowuje konkretnym akcjom. Jeżeli liczba na kości będzie niższa od liczby na kaflu wybranej akcji, gracz za jej wykonanie musi dopłacić, opuszczając swój znacznik na torze Obywateli.

Dostępne akcje
Dzięki akcji Filozofii możemy dobierać żetony Filozofii, przydatne do awansu na torach Rozwoju. Każda Akcja Prawodawstwa zapewni nam dwie karty Polityki, a każda akcja Kultury tyle punktów zwycięstwa, ile wynosi nasz poziom na torze Kultury. Wybranie akcji Polityki pozwoli nam zagrać jedną z kart Polityki pod warunkiem opłacenia jej kosztu. Z kolei najdroższa akcja akcja Rozwoju pozwala wykupić kolejne Rozwinięcie dla własnej frakcji.

Atuty:

  • Strategiczna gra planszowa z krótką kołderką, osadzona w świecie starożytnej Grecji;
  • Gra cywilizacyjna z prostymi zasadami, dynamiczną rozgrywką i klimatycznymi grafikami;
  • Przenieś się do antycznego świata, stań na czele Aten, Sparty albo Miletu i poprowadź swoje państwo do rozkwitu i dominacji!
Informacje o produkcie
Nr katalogowy

84321             

Rodzaj Planszowe
Min. liczba graczy 2
Max. liczba graczy 4
Czas gry 75 min
Wersja Podstawa
Wersja językowa Polska
Wymagania wiekowe od 14 lat
Płeć Chłopcy
Dziewczynki
Produkt na baterie Nie
Baterie w zestawie Nie
Zasilanie Nie dotyczy
Akcesoria w zestawie
  • Plansza główna
  • 4 plansze Miast
  • 7 kafli Miast
  • 28 kafli Akcji
  • 40 kart Polityki (63x88mm)
  • 16 kart Wydarzeń (80x120mm)
  • 36 drewnianych znaczników
  • 12 kości
  • 20 żetonów Osiągnięć
  • Żetony Wiedzy i Filozofii
  • Żetony srebrnych i złotych monet
  • Instrukcja
Parametry:
Wymagania wiekowe:
od 14 lat
Typ gwarancji:
Gwarancja normalna
Gwarancja:
24 mies.
Zadaj pytanie
Podpis:
E-mail:
Zadaj pytanie: